Chevy Colorado Diesel Forum banner

Olej silnikowy

7.6K views 46 replies 15 participants last post by  DieselDrax  
#1 ·
Zastanawiałem się, czego wszyscy używają do oleju silnikowego w swoich silnikach 2.8 turbo. Widzę, że wymaga się DEXOS 2. Ale z moich badań wynika, że w 25 roku przejdzie na DEXOS D. Zastanawiam się, czy są jakieś inne marki, które mają ten pakiet dodatków? Dziękuję.
 
#4 ·
Używam tego. DieselDrax również tego używa. Moim zdaniem Dexos 2 to mechanizm, dzięki któremu GM pobiera tantiemy od firm naftowych za umieszczanie etykiety Dexos 2 na swoich produktach. Może to być również powód, dla którego GM odmawia pokrycia gwarancyjnego, jeśli właściciele przyznają się do używania oleju innego niż Dexos 2.
 
#6 ·
DexosD jest przeznaczony do silnika 3.0 Duramax i ma inną lepkość niż wymagana dla silnika 2.8. Rotella T6 5w40 lub inny HDEO sprawdzą się bardzo dobrze w tych silnikach. dexos2 to kompromisowy olej, który nie jest idealny do silników Diesla.
 
  • Like
Reactions: DATA
#7 ·
Widziałem dzisiaj, kiedy czytałem o Rotella T6. Nie jest to zbyt dobre dla konkretnego filtra i emisji spalin. Dlatego to fabryczny olej ma rzekomo bardzo niską zawartość popiołu. Nie wiem o tym wystarczająco dużo. Po prostu próbuję to rozgryźć. Dzięki.
 
#8 ·
Widziałem dzisiaj, czytając o Rotella T6. Nie jest to zbyt dobre dla konkretnego filtra i emisji. Dlatego rzekomo ten fabryczny olej ma bardzo niską zawartość popiołu. Nie wiem o tym wystarczająco dużo. Po prostu próbuję to rozgryźć. Dzięki.
Nie wiem, co czytałeś, ale Rotella T6 jest olejem przyjaznym dla DPF, to olej CK-4, który ogranicza zawartość popiołu siarczanowego do nie więcej niż 1%. Pisze na butelce, że jest przeznaczony do silników Diesla wyposażonych w DPF, nie ma żadnego ryzyka stosowania tego lub innego oleju CK-4 HDEO w naszych ciężarówkach. Valvoline Premium Blue, Mobil Delvac 1 ESP 5w40 itp. Wszystkie świetne oleje, używam Rotella T6 5w40, ponieważ tego również wymaga Jeep mojej żony i spełnia również wymagania dotyczące lepkości 2.8.
 
#11 ·
Przejechałem 20 000 mil przed następną wymianą oleju. Testowałem olej co 5000 mil w laboratoriach Blackstone. Testy wykazały, że wszystko było w porządku i pokazały, że mogę jeździć dłużej na oleju. Więc teraz mam 15 000 mil na obecnym napełnieniu. Testy pokazują, że wszystko jest solidne i dobre, aby jechać dalej. Więc prawdopodobnie wydłużę tę partię do 30 000 mil, zanim ją wymienię. W razie potrzeby mogę opublikować wszystkie wyniki, aby udowodnić, że nie kłamię.
 
#38 ·
Przejechałem 20 tys. mil przed następną wymianą oleju. Testowałem olej co 5 tys. mil w laboratoriach Blackstone. Testy wykazały, że wszystko było w porządku i pokazały, że mogę jeździć dłużej na oleju.
Więc teraz mam 15 tys. mil na obecnym napełnieniu. Testy pokazują, że wszystko jest solidne i dobre, aby jechać dalej. Więc prawdopodobnie wypchnę tę partię do 30 tys. mil, zanim ją wymienię.
Mogę opublikować wszystkie wyniki, aby udowodnić, że nie ściemniam, jeśli zajdzie taka potrzeba.
to niezła przygoda, jadąc tak daleko. Rozcieńczenie paliwa było minimalne przy tak wielu milach? Imponujące.
 
#12 ·
Używam Amsoil 5W-30 od około 50 tysięcy mil w moim ZR2 z przebiegiem 120 tysięcy mil. Żadnych problemów. Nie jest certyfikowany DEXOS, ale twierdzi, że spełnia lub przewyższa specyfikacje DEXOS. Używam ich 5W-40 lub 15W40 w moim 6.6.
 
#13 ·
Zgodnie z poprzednimi wątkami omawianymi tutaj:
  • pennzoil platinum euro L w pełni syntetyczny 5w30 dexos2, typ z Walmart
  • Napa Wix Gold z FleetFilter
Zamawiam hurtowo na trzy wymiany, więc koszt na wymianę jest niższy. Inne części z lokalnego sklepu motoryzacyjnego.
 
#15 ·
#22 ·
Duża robota. Dzięki za udostępnienie tych zdjęć. Wygląda na całkiem czyste. Łożysko główne wygląda na nowe... Czy to ślady honowania w cylindrze, czy też wycieranie ręcznikiem spiralnym? Czy zamierzasz sprawdzić/NDE swoje sworznie tłokowe? Czy znalazłeś coś niespodziewanego?
 
  • Like
Reactions: DATA
#24 · (Edited)
Duża robota. Dzięki za udostępnienie tych zdjęć. Wygląda na całkiem czyste. Łożysko główne wygląda na nowe... Czy to ślady honowania w cylindrze, czy spirala z ręcznika warsztatowego? Czy zamierzasz sprawdzić/NDE swoje sworznie tłokowe? Czy znalazłeś coś niespodziewanego?
Te znaki na ścianach cylindrów to oryginalne krzyżowe kreskowanie. Zamówiłem nowe tłoki z Australii, które były dostarczane ze sworzniami tłokowymi. Niespodziewaną częścią tego demontażu było to, jak wszystko było czyste. Byłem pod wrażeniem, ponieważ jest to silnik wysokoprężny z zachowanymi emisjami. Poza tym żadnych niespodzianek. Nawet pompa oleju wyglądała tak, jakby nigdy nie widziała zanieczyszczeń.

Image
 
#25 ·
WOW. Zgadzam się. To zdjęcie z postu nr 24 jest niesamowite; z pewnością potwierdza Twój komentarz dotyczący Rotelli i dobrą filtrację. Czy ten silnik ma zbiornik wychwytowy? Jak czysty był wlot do turbosprężarki? Daje mi to nadzieję na dłuższą żywotność silnika. Dzięki za aktualizację.
 
#29 ·
WOW. Zgadzam się. To zdjęcie z postu nr 24 jest niesamowite; z pewnością potwierdza Twój komentarz dotyczący Rotelli i dobrą filtrację. Czy w tym silniku jest catch can? Jak czysty był wlot do turbosprężarki? Daje mi to nadzieję na dłuższą żywotność silnika. Dzięki za aktualizację.
W tym silniku jest catch can ProVent 200, chociaż nie jest on zainstalowany zbyt długo. Wlot do turbosprężarki wyglądał na stosunkowo czysty, kolektor dolotowy - niezbyt. Zauważam również, że zawsze używałem filtrów WIX do wszystkiego. Oleju, paliwa, powietrza.
 
#33 · (Edited)
Jak można sprawdzić, czy wlot jest czysty czy zatkany bez zdejmowania go? Dziękuję.
Dobrym wskaźnikiem jest wyciągnięcie czujnika MAP w wlocie. Jest on prawie zawsze brudny. Użyj środka do czyszczenia MAF i miękkiej szczotki do czyszczenia. Nie używaj płynu do czyszczenia hamulców ani gaźników. Potrzeba by było sporo sadzy, aby całkowicie zatkać wlot. Jeśli wykonujesz inne poważne prace, warto wyjąć i wyczyścić wlot, układ EGR i korpus przepustnicy.
Mój czujnik MAP był paskudny, gdy pierwszy raz go wyciągnąłem, używając fabrycznego ustawienia, było to około 1,5 roku po zakupie nowego samochodu, czyli 20-25 tys. mil.

Image


Otworzyłem również przepustnicę i zrobiłem zdjęcie wewnątrz mojego wlotu, gdzie wchodzi EGR, było to kilka lat temu.

Image
 
#37 ·
Czy to olej, którego używasz? Widzę, że nie pasuje do doxos 2🤷🏻‍♂️
Czy to olej, którego używasz? Widzę, że nie pasuje do doxos 2🤷🏻‍♂️
Olej o zawartości popiołu dexos 2 wynosi 0,8% lub mniej. Zawartość popiołu w oleju Rotella wynosi 1,0%. Ma nieco wyższą zawartość popiołu, co technicznie spowoduje szybsze zatkanie filtra DPF. Ale to również zależy od tego, czy Twoja ciężarówka nie spala oleju, czy spala go dużo. Olej Rotella 5W-40 wydaje się nieco lepiej chronić silnik niż olej 5W-30. Ja osobiście używam oleju napędowego Amsoil 5W-30. Nie posiada certyfikatu dexos, ale mieści się w zatwierdzonych przez dexos poziomach popiołu. Amsoil musiałby zapłacić za etykietę dexos 2 i udostępnić swoją formułę oleju, aby uzyskać zatwierdzoną naklejkę, na co odpowiedzieli „nie”.
 
#39 ·
Zawartość popiołu w oleju dexos 2 wynosi 0,8% lub mniej. Zawartość popiołu w oleju Rotella wynosi 1,0%. Jest nieco wyższa zawartość popiołu, co technicznie zatka filtr DPF wcześniej. Ale to również zależy od tego, czy Twoja ciężarówka spala mało oleju, czy dużo oleju. Rotella 5w-40 wydaje się chronić silnik nieco lepiej niż olej 5w-30. Ja osobiście używam oleju napędowego Amsoil 5w-30. Nie jest on certyfikowany dexos, ale mieści się w zatwierdzonych poziomach popiołu dexos. Amsoil musiałby zapłacić za etykietę dexos 2 i udostępnić swoją formułę oleju, aby uzyskać zatwierdzoną naklejkę, na co odpowiedzieli nie.
Używam Rotella-T6 0W/40 lub 5W/40 od 3 lat i nie mam żadnych problemów. W rzeczywistości osiągam nieco lepszy przebieg, a silnik jest znacznie cichszy i po prostu pracuje płynniej. Mam również świetny system CCV lub catch can, a także system filtra obejściowego o niskiej mikronowości. Zdjęcia mojego systemu można znaleźć na tej stronie internetowej.
 
#42 ·
W początkach 2000 roku mój VW Jetta diesel OCI wynosił 10 000 mil przy użyciu w pełni syntetycznego oleju o specyfikacji 505.01. Zatem zalecany OCI dla Colorado/Canyon wynoszący 7500 mil nie wydaje się być niczym niezwykłym.
Mimo to. Zmieniam swój co 4000 mil. Sadza może być ścierna, więc lubię wczesną wymianę oleju. Przy zaledwie 6 kwartach nie jest to takie drogie.
 
#46 ·
Właściwie olej Redline wykazał, że wytwarza mniej osadów w silniku. Jeśli olej nie paruje tak bardzo, to również nie dostaje się do dolotu
Nie mam dużego doświadczenia z redline. Ale wygląda na wysokiej jakości olej. Jak zawsze, najważniejszym krokiem jest wymiana oleju wcześniej niż zalecenia producentów, ponieważ są oni pod presją norm cafe, aby zużywać najmniejszą ilość oleju na cały okres eksploatacji pojazdu.