Chevy Colorado Diesel Forum banner
21 - 35 of 35 Posts
Heb vandaag mijn DEF-pomp vervangen. Bedankt voor de doe-het-zelf instructies en foto's. Het enige waar ik mee zat, was dat er een klein metalen staafje uitviel toen ik de oude pomp eruit haalde. Ik weet niet zeker of dat onderdeel van de pomp was of dat het op de een of andere manier in de tank terecht is gekomen.

Attachments

Dit wordt op een andere site besproken. Laten we kijken of deze link werkt:
Metal Rod Post

Dit wordt op een andere site besproken. Laten we kijken of deze link werkt: Metal Rod Post
Oké bedankt. Het lijkt erop dat ze nooit zeker hebben gezegd of het terug in de uitgaande lijn geïnstalleerd moest worden of niet. Ik heb een antwoord gestuurd met de vraag.

Kreeg de melding "Poor Exhaust Fluid" en de waarschuwing voor de noodloopmodus.
DTC-code was voor Low Reductant Pressure.
Heb wat onderzoek gedaan en een TSB gevonden die aangeeft dat mijn 2016 mogelijk een slechte pomp heeft en vervangen moet worden.
De pompkosten van Rock Auto waren $522,59 en 5 dagen verzending.
De schatting van de dealer om te vervangen is $2500 - $3500.
Ja, toch!
De reserveband laten zakken.
Verwijder hitteschild - 3 plastic push-bevestigingen.
Verwijder vulbuis bij tank en steek een afvoerleiding in en laat de DEFF leeglopen. 5 gallon emmer als de tank vol is.
Verwijder 4 moeren om 2 steun-/beschermingsstangen te verwijderen.
Verwijder 5 push-bevestigingen om de buitenste afdekking van de tank te verwijderen.
Koppel de injectorleiding bij de pomp los en koppel de elektrische connectoren los.
Verwijder 5 bouten en laat de tank voorzichtig zakken en verwijder de leiding bovenop de tank
De eerste keer gaat het langzaam.
Gaat veel sneller weer in elkaar.
Bespaar je geld.
Je kunt dit doen zonder de truck zelfs maar op te krikken.
Bedankt voor de info. Ik heb een vergelijkbaar probleem, code p1050 en mijn niveau geeft - -% aan, hoe weet ik of het de pompniveauschakelaar of de DEF-controller is? 2017 Colorado, alles was in orde totdat ik DEF aan de tank toevoegde toen ik de 1000 mijl waarschuwing kreeg.

Joe:

Ik denk dat je zult merken dat de weerstandstest vrij eenvoudig is. Er is een uitleg op Colorado Fans. Laten we kijken of deze link werkt.
Resistance Test

Ja. Link werkte. Die thread laat je de weerstandsbereiken en pinout zien. En helemaal onderaan staat een link naar een how-to over het vervangen van de def-pomp, als je extra info nodig hebt buiten deze thread.

Joe:

Ik denk dat je de weerstandstest vrij eenvoudig zult vinden. Er is een uitleg op Colorado Fans. Laten we kijken of deze link werkt.
Weerstandstest

Ja. Link werkte. Die thread laat je de weerstandsbereiken en pinout zien. En helemaal onderaan staat een link naar een how-to over de vervanging van de def-pomp, als je extra info nodig hebt buiten deze thread.
Nu geeft mijn niveau 30 seconden lang ok aan, dan _ _% gedurende 45 seconden……. Ik denk dat ik het hele ding moet vervangen! Pomp, niveauschakelaar-assemblage. Suggesties voordat ik 750$ uitgeef?????

Now my level indicates ok for 30 seconds, then _ _% for 45 seconds……. I think that I’m going to have to replace the whole thing! Pump, level switch assembly. Any suggestions before I spend 750$?????
Ik stel voor om met de weerstandstest te beginnen. Je bent klaar voor het ontbijt en je weet of de pomp of de controller defect is.

Oké bedankt. Het lijkt erop dat ze nooit zeker hebben gezegd of het in de uitgaande lijn geïnstalleerd moest worden of niet. Ik heb een antwoord gestuurd met een vraag.
De mysterieuze metalen staaf gaat in de DEF-pomp. Hij schuift in het cilindrische witte plastic deel op de pomp, waarop de injector wordt aangesloten. De staaf heeft één kant die taps toeloopt, het taps toelopende uiteinde schuift er als eerste in.

Bedankt allemaal voor de uitwerkingen hierover. Ik heb de mijne afgelopen weekend gedaan. Ik had het in minder dan 2 uur gedaan. Ik heb de filter 2 dagen in de dood laten weken voordat ik hem installeerde.

Hallo, ik heb de P208A-code. Gisteren naar de lokale garage gebracht. DEF-pomp is kapot. Ze willen 1500 dollar om de klus te klaren. Ik kan het werk zelf doen. Mijn vraag gaat over het DEF-herleren waarvan ze zeggen dat het nodig is nadat de pomp is vervangen. Is dit een correcte bewering? De vrachtwagen staat momenteel in de modus 'xx mijl tot maximaal 65 mph'.

Ik weet dat de Weerstandstest aan het einde zegt dat de Reductant System Tamper Service Bay Test moet worden uitgevoerd om de waarschuwingsberichten "Service Emission System" of "Service Exhaust Fluid" te wissen. Maar ik herinner me niet dat ik die test heb moeten uitvoeren.

U kunt besluiten om de Weerstandstest uit te voeren voordat u begint om te bevestigen dat het "gegaarde" onderdeel de A38 Reductant Pump and Sensor Assembly is en niet de K115 Reductant Control Module.

21 - 35 of 35 Posts